Handelsbetingelser i Heiny Boutique – redigeret marts 2021

Du vil på denne side kunne finde svar på de fleste af dine spørgsmål, men hvis du mod forventning sidder tilbage med ubesvarede spørgsmål må du ikke tøve med at henvende dig til os. Dette kan du gøre via disse kanaler;

  • kontakt@heinyboutique.dk
  • (+45) 30 69 49 91

Vi træffes alle hverdage fra 10:00 – 17:30 og lørdage fra 10:00-14:00

Heiny Boutique – Søndergade 1.a – 7100 Vejle

Vores fysiske butik ligger i hjertet af Vejles skønne gågade. Her har vi ligget siden den 4.oktober 2019 hvor vi for første gang slog dørene op for jer kunder.

Vi er primært en fysisk butik, og det er her vi gør det bedst. Vi vægter den personlige kontakt til vores kunder meget højt, og service er et kerne begreb i butikken.

Når du besøger Heiny Boutique i Vejle vil du altid blive mødt af smilende personale, som vil gå langt for at du føler dig set og hørt.

Købeloven

I Heiny Boutique operer vi naturligvis inden for købelovens rammer, dem kan du læse mere om på Konkurrence-og forbrugerstyrelsenshjemmeside.

Når du handler i fysisk butik, kan du som udgangspunkt ikke fortryde dit køb. Lovgivningen beskytter dig ikke med en retur- eller bytteret, om end langt de fleste butikker alligevel tilbyder en sådan – inklusive Heiny Boutique, selvfølgelig.

Hos os får du 14-dages fortrydelsesret; dvs. du kan bytte din vare til et andet produkt i butikken med en tilsvarende pris eller til et tilgodebevis, og modsat en lang række butikker giver vi dig hos Heiny Boutique også gerne pengene retur mod fremvisning af gyldig bon.

For at gøre brug af din retur-og ombytningsret skal følgende betingelser være opfyldt;

  • Ombytningen skal ske senest 14 dage efter dit køb
  • Varen skal leveres tilbage i originalemballagen
  • Eventuelle plomberinger skal være ubrudte
  • Mærker og lignende skal stadig sidde på varen
  • Varen skal fremstå som ny og ikke have tydelige brugsspor – lugt, sminke eller andre brugsmærker
  • Ønskes pengene retur kræver vi fremvisning af bon

Bemærk, at det til enhver tid er op til Heiny Boutiques personale at vurdere, hvorvidt ovenstående krav er overholdt. Desuden forfalder fortrydelsesretten ved køb af kampagne- og tilbudsvarer.

Udsalgsvarer og prisgaranti

Inden for modeverdenen går det stærkt også nogle gange for stærkt. Derfor kan vi i Heiny Boutique ikke stå inde for at du i februar køber en bluse til fuld pris og den så i april bliver sat ned. Dette er ofte ude af vores hænder.

Vi har dog i Heiny Boutique besluttet at have prisgaranti. Dette indebærer, at vi sælger vores varer til den pris som du har fundet på nettet, eller i anden butik. Vi forlanger dog at;

  • Du skal dokumentere, at der er tale om den nøjagtigt samme vare
  • Du skal dokumentere, at det sted hvor varen udbydes også har varen hjemme på lager
  • Du skal dokumentere, at varen ikke er andenhånds vare (brugt/gensalg)

Betalingsmuligheder

I vores fysiske butik modtager vi:

  • Kontanter
  •  Mobile Pay
  • Dankort
  • Dankort/VISA Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • City Vejle gavekort

På vores webshop er der ikke så mange muligheder endnu, men her kan vi tilbyde dig;

  • Bankoverførsel
  • PayPal

Flere muligheder vi følge, når først vores butik er helt oppe at køre.

Fragt og levering

Vi lever via forskellige fragt selskaber, men tager et minimum for fragt. Dvs. at fragten er fast kr. 35,- ved forsendelse til hele danmark. Køber du for mere end kr. 499,- vil din ordre blive håndteret fragtfrit.

Du kan også vælge at hente varen i den fysiske butik. Så vil vi have din ordre pakket og klar til dig.

Retur fragt

I Heiny Boutique betaler du selv for din returfragt. Du har ligesom når du handler i den fysiske butik 14 dages returret. Denne returret gælder fra den dag du modtager din vare.

Ønsker du at returnere et køb foretaget i vores webshop skal du inden de 14 dage er gået kontakte os enten via mail kontakt@heinyboutique.dk eller via telefon +45 30 69 49 91

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked vi ovenstående kanaler. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelsen / besked om returnering til os. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuelt forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og eller den måde den fungerer på. Med andre ord, så kan du afprøve dit køb, som hvis du prøvede det i den fysiske butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet ikke får det fulde købsbeløb retur.

Hvis du ønsker det fulde beløb retur skal varen altså fremstå som ovenfor anført ved tilbagelevering i fysisk butik.

  • Ombytningen skal ske senest 14 dage efter dit køb
  • Varen skal leveres tilbage i originalemballagen
  • Eventuelle plomberinger skal være ubrudte
  • Mærker og lignende skal stadig sidde på varen
  • Varen skal fremstå som ny og ikke have tydelige brugsspor – lugt, sminke eller andre brugsmærker

Tilbagebetaling af køb

Hvis du fortryder dit køb på webshoppen, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for , fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet hos os.

Ved returnering skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis du ligeledes udfylder  og vedlægger den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. — Bemærk venligst, at vi ikke accepterer pakker sendt pr. efterkrav.

Returneringsadresse;

Heiny Boutique – Søndergade 1.a. – 7100 Vejle.

Eventuelle klager

Hvis du vil klage over dit køb foretaget i den fysiske butik eller på vores webshop er det for begge tilfælde gældende, at du skal rette henvendelse til os direkte.

Dette kan du gøre via e.mail eller telefonisk. Begge er oplyst flere steder her på siden.

Hvis vi imod alle ods ikke kan finde en løsning er den normale klage instans ved konkurrence og forbrugerstyrelsens center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby,  via https://www.forbrug.dk